Många upplever att det är väldigt jobbigt och stressande med att planera in och laga mat, och den ska desutom vara nyttig!
Men det behöver inte ta tid eller vara jobbigt, visst lite panering behövs.
 
Det blir mycket kyckling för mig, det är alltid kul med lite variation på ungsstekt kyckling. 
Förra veckan köpte jag fryst kalkonbröst som jag gjorde pulled-kalkon med på spisen i gjutjärnsgryta.
Super enkelt, sköter sig själv! 
stek kalkonbröstet lite lätt och sedan ha i de du tycker om. Jag hade i tomatpure, tikka mansala curry, kryddor och lite vatten. Sedan fick de stå över natten på 1:an på spisen i gjutjärn grytan med lock på. På morgonen är det klart.
 
Har man inte kalkon går det minst lika bra med kycklingbröst filer.
Här nedan ser ni min jag pulled-kyckling. 
 
Till kycklingen hade jag i lite gröncurrypasta, tikka mansala curry, tomatpure, kryddor, champinjoner och inlagd ingefära.
 
Sköter sig själv på spisen där den stod i 8-10 timmar under lock hela natten, på 1:an. På morgonen är det bara att röra runt lite så delar sig kycklingköttet.
 
 
Det går också bra att fixa iordning på morgonen och när man kommer hem är middagen klar, bara att koka lite ris, potatis, quinoa eller liknande. 
 
 
Tips, livet, mat, recept, vardag,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej