Päron-citronkaka
ca 10 bitar
 
Ingredienser:
3 st ägg
150 g Citron/lime kvarg (sockerfri)
1/2 msk sötningsmedel
30 g Whey1000 päronsmak (strength sport nutrition)
(frysta bär)
 
Gör så här:
Separera äggen. Vispa vitorna till "magäng. Blanda ägg gulorna med kvargen och sötningsmedlet, ta i lite protein pulver åt gången, bland allt väl.
Vänd sedan ner marängen. Blanda försiktigt till en slät smet.
Klä en form med bakplåtspapper, häll i smeten i formen och toppa med lite frysta bär.
Grädda i ca 150 grader i ca 30-40 min (Varmluftsugn)
 
Innehåller: Tot / per bit
Kcal:           440 / 44
Protein:      61g / 6,1g
Kolhydrater: 7g / 0,7g
Fett:           19g / 1,9g
 
 
baka, fika, mat, mellanmål, nyttigt, recept,
Kan vara så att jag har bitti mig själv i svansen... Denna vecka är en lätt vecka, men kroppen känns fortfarande sliten.
Jag börjar ana att jag varit lite väl ambitiös på mina morgon pass. Det blir så lätt så, man hinner kör så mycket när man är själv, tempot blir så lätt högt.
Jag kommer liksom in i mitt gamla jag när jag bara gymande. 

Men hoppet är det sista som överger en, imorgon och på lördag har jag bara enkelpass och vila på söndag. Då ska jag även gå och få massage.
Så jag hoppas innerligt att kroppen repar sig. För det är en tung träningsperiod framöver. Ända fram till kommande tävling i slutet av augusti. 

Idag har jag kört:
Uppvärmning cirkel med 8st upphopp, 10st ståenderodd, 10st fällkniv 3varv utan vila. 
Knäböj, och Stötdrag. 
På gymmet blev det: Walclimbe, breddsittande rodd, bröstpress, mage, godmorning. 
Under Kvällspasset kom Patricia på besök riktigt kul, ungdomarna börjar komma tillbaka nu så en hel del folk i hallen. 
Träningen för min del gick, men de var nog det ända. Kände mig lite oinspirerad trots att Trissan var på plats...men men så är det ibland. 
Jag hade ryck, stöt (upp till 80%) och ryckdrag. 
drömmar, livet, träning, vardag,
Onsdag och det betyder aktivvila det blev 30 min lätt cykling på klubben idag. Avslutade med lite streching.
Idag passade jag på att baka muggkaka när jag kom hem. Det blev riktigt lyckat! 
Hur enklet som helst och snabbt gick det också! Receptet hittar ni under recept.
 
Igår var det dubbelpass:
som uppvärming för att väcka kroppen blev det en cirkel på 10st godmorning, 5st handståendepressar mot vägg, 10 hängmage 3varv utan vila.
 
Sedan styrkeryck+ryckpressbakomnacke+knäböj och ryckknäböj. Ryckknäböj är en helt fantastisk övning, grymt jobbig på många sätt. Riktigt bra bålträning samt balans! Kan verkligen rekomendera att du testar.
Ta en skivstång fatta brettgrepp kicka upp den på raka armar.(nu håller du som  i slut positionen i ryck) nu böjer du på benen, gör knäböj. Samtidigt som du har stången på raka armar. 
 
Sedan tog jag mig ut i gymmet och körde lite blandad kompot, bröst, baksidaaxlar, axeldrag mot haka med kettelbell, mage.
 
Igår var en stor dag jag och min underbara Johan firade 9år tillsammans. Tänk vad tiden går fort, vad mycket vi har upplevt tillsammans. Detta firades med köpe kladdkaka rocky road (frödinge) och små mini pain au chokolate. Riktig lyx en tisdag. 
 
Hoppas vår framtid tillsammans blir lika underbar som dessa år vi haft. Nästa år får vi fira ordentligt. Jag är ganska oromantisk utav mig så vi har nog inte firat våra årsdagar särskilt ordentligt.
Men allt kan ju alltid bättras!
 
drömmar, livet, träning, vardag,

Liknande inlägg