Jag är verkligen frälst i kvarg!
Äntligen har jag fått tag på kokos kvargen från Lindahls. Ja jag tyckte den var super god! Kunde ha smakat lite mera kokos för min del. Åt denna till kvällsmellanmål idag, tillsammans med chokladproteinkräm. 
(Man blandar proteinpulvret med väldigt lite vatten så får man som en kräm) 
 
Jag äter mycket kvarg och tycker det är supergott, att blanda naturell med lite frysta hallon och sötningsmedel. Man kan då låssas att man äter glass!
 
Det går nog inte en dag utan att jag äter kvarg eller keso. Det är ett perfekt mellanmål, mycket proteiner, lite fett och kolhydrater.
 
Det har ju kommit en uppsjö av olika märken som nu mera säljer kvarg, och det gäller att ha lite koll på vad man köper. Proteinhalten behöver inte vara hög, samt att många innehåller mycket kolhydrater och socker.
 
Självklart har dagen bjudit på träning, och nu är ordningen återställd och det är två pass om dagen som gäller. På förmiddagspasset hade jag styrkeryck+ press bakom nacke+ ryckknäböj. Kickstötar och allmänfys, det blev många olika övningar då jag väntade på att Hampus och Cilla skulle bli klara. Sedan blev det lunch och lite njuta i solen innan det var dags att jobba. Jag och Hampus solade och jag njöt, medans Hampus försökte överleva, han tycker inte om solen och värmen... Hur kan man inte tycka om solen?
 
Kvällspasset bestod till mesta dels utav styrkeövningar, jag är väl lite klen.
Styrkevändningar, stötdrag , stötmark och knäböjfram. Tror att mina ben är ganska nöjda med att det är aktivvila imorgon. Idag var det både många repetioner och set på en relativ hög belastning. Men oj vad det är skönt när man klarat av allt. Idag var jag noga med att foamrolla mina ben, för att hjälpa till med återhämtningen.

Är ni noga med att foamrolla och stretcha?
livet, mat, mellanmål, träning, vardag,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej