Vi fick idag in nya varor på jobbet, från Walden Farms. Finns att köpa på http://www.lyftarshopen.se/kosttillskott/walden-farms.html
 www.lyftarshopen.se.
Deras produkter innehåller inga kalorier, fett eller kolhydrater.... hur detta nu är möjligt. Jag låter bli att läsa allt för noga på innehållsdeklarationen. Klart det inte smakar som riktiga grejer. Jag har bara smaka några av deras produkter. Men tycker att deras barbecue såser funkar helt ok. Jordnötssmöret tycker jag passar till mat samt att ha i bakning, lika så med sirapen. Karamellen smakar mycket karamell och pancake sirapen är helt ok. Sött såklart, men det är ju sirap.
Man ska nog inte överdriva sin konsumtion av deras produkter bara. Men lite då och då är nog ingen fara alla!
 
 
Jag har idag testat att baka Snickers kaka och den blev helt okey, absolut ett alternativ om man är väldigt sugen på något sött. Vill man inte använda cornflakes så tror jag det går alldeles utmärkt med puffat ris.
 
Snickers kaka
Ca 10 bitar
 
150g Jordnötssmör Walden Farms
40g Pancake sirap/ Caramel sirap  Walden Farms (jag använde karamell)
15g Kokosflingor
80g Cornflakes
20g Whey 1000 vanilj protein (strength sportnutrition)
 
100g sockerfri choklad (Cloetta)
 
Innehåller: hela / bit 
Kcal 950 / 95
Protein 32g / 3,2
Kolhydrater 122g /12,5
Fett 44g / 4,4
 
Blanda samman alla ingrediener utom corenflakesen och chokladen. När smeten är väl blandad vänd ner cornflakesen (krossa dem lite) / puffat ris. Häll smeten i form klädd i bakplåtspapper och låt stå kallt. Smält chokladen och bre den över kakan låt stelna och skär upp i bitar.
 
 
 
 
 
baka, kaka, mat, mellanmål, nyttigt, recept, walden farms,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej