En rak linje. Ett rakt skrek. En rak kurva. Ett rakt berg... Nej inget i livet är rakt och definitivt inte träningen! 
Vägen för att nå toppen och de stora målen är definitivt inte spikrak. När träning känns tung och kroppen ömmar och verkar av stelhet och trötthet är det bara att bita ihop och kämpa ännumera. 
Som vanlig motionär kan det kanske låter konstigt,  men att periodisera träningen gör man för att utvecklas och bli starkare och bättre. 
Förra veckan hade jag lätt vecka, kan kanske ha kört lite för mycket allmämfys...Då kroppen nu känns väldigt sliten nu på denna tunga träningsvecka. 

Jag har redan hunnit köra 4 tunga lyftpass och ett konditionspass denna vecka. Det återstår ett lyftpass i morgon och ett lätt allmämfys pass på fredag.
På Lördag åker jag och tävlar på Arne Pokalen med klubben kompisar. Så kroppen jag håller tummarna på att du samarbetar lite och piggar på dig lite iallafall ☺
Bland mina viktigaste redskap 
drömmar, livet, tankar, träning, vardag,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej