Klockan ringde 05.00 länge sedan klockan ringde så tidigt. Tur man är lite morgonpigg fortfarande. Samling på klubben 06.00 för avfärd mot Sandviken och Arne Pokalen. 
Jag hade inga större förväntningar på dagens tävling, mer än få mer tävlings erfarenhet och vana. 
Vägde in på 55.41kg så gick i klass - 58kg
Uppvärmning kändes bra och kroppen kändes förvånansvärt pigg. Trotts en vecka med tung träning. 
Men allt kan hända även om uppvärmning känns bra, ingångsvikt 63kg klara höjde 67 dock bom gick om och klara, dock med ett mycket sämre lyft. Men det skulle upp☺

Stötmomentet gick också bra, ingång 82kg höjde till 87kg och sista lyftet blev 91kg och chans på nytt PB,  vändning blev lite tung men trodde ändå att överstöten skulle sitta men inte denna gång. 

Men nöjd ändå...klart hade ju varit mycket roligare att få mer i Ryck och fått 91 i Stöt. Men med tanke på vart jag är i träningen så är jag mycket nöjd. 

Alla damerna tävlade på poäng, jag vann på 224 poäng. Det var ju kul! 
Klubbkamraten Alexander blev bästa herre. Herrarna tävlade i viktklasser så många från klubben hamnade på pallen! 

Lång dag...men tids nog är jag hemma och då blir det att lyxa till med pizza. Och något annat gott kanske 


Nu siktar vi framåt mot VM! I november och behåller denna sköna känsla i kroppen från en lyckad tävling trotts allt. 
drömmar, livet, mål, träning, tävling, vardag,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej