Idag var den stora dagen! Vaknade tidigt,  vägde 53.1kg klädde på mig regnbyxor  utanpå understället. Men på invägning vägde jag 53.08 så de blev till att basta.
efter lyckad  invägning 52.92 så bar det av till hotell för frukost!! Oj oj vad gott de var,  yoghurt, mackor och våffla med nutella och jordnötssmör mums. Men vad mätt jag blev! 
 
Sedan lite vila innan de var dax att åka till hallen,  väl på plats blev det egen tid i trappen! 
Tävlingen gick toppen gick in på 61i Ryck, så skönt när man gjort första lyftet, sedan 63 för att ta guld och sista på 66 för att samla kg för stötande, alla ryck klarade. Stöt gick jag in på 76, 80 och guldet var säkrat. Min sista vikt var för mig själv och nytt Pb, 88 kg vändningen gick bra, fick en lätt gardin hitta inte balansen för att få till en lyckad överstöt. 
Men på mästerskap är det medaljer som räknas och jag fick tre Guld, i Ryck, Stöt och totalen!! 
 
Efter tävlingen avslutas så skulle Hampus, Patricia och Cilla träna lite lätt. Tittade lite sedan gick jag Johan  och Max ensväng för att köpa lunch. 
Sedan kollade vi på damer i klass - 58kg Angelica Roos var grym och slog svenskt rekord  i stöt på 116kg riktigt kul att se, dubbla kroppsvikten!  
 
En mycket bra dag! Som avslutas med godis i sängen! 
 
Nu njuter vi av detta i några dagar innan vi går vidare mot nya mål och drömmar som ska uppfyllas! 
 
Imorgon ska Patricia och Carita tävla, så då ska det hejar! 
 
Här kan ni kolla in min tävling jag går in i ryck på 61kg och i stöt på 76kg
 
Tack till ni som filmade och gjorde ett strålande jobb!
drömmar, livet, mål, tävling, vardag,
Nu är det nära! #smveckan2015 
 
Vi åkte till landet i fredags kväll och igår blev mitt podie klart, och sista passet innan SM blev där! 

Idag åker vi upp till Sundsvall, Carita som bor på Gotland under sommaren kommer med flyg imorgon.  
 
Det kommer gå att titta på de grupper via länk, SVT sänder nämligen bara onsdag förmiddag.
 
Morgon vikten idag ser bra ut och så jag lever än på hoppet att jag kanske slipper batun imorgon bitti....
Jag först ut från klubben i klass -53.
Invägning imorgon kl 09-10. Jag tävlar ca 12.30
Här kan ni kolla på oss
Patricia och Carita tävlar tisdag. Cilla och Hampus på onsdag. Det ska faktiskt bli  skönt att vara först ut då kan man verkligen heja på dom andra! 
 
 
drömmar, mål, träning, tävling, vardag,
Snart kommer värmen har jag hört och jag hoppas verkligen att det stämmer... Perfekta tippset när värmen slår till, njut av en nyttig och proteinrik isglass!
 
Äter ni Aminosyror BCAA när ni tränar?
 
 
BCAA- Branched Chained Amino Acids (Grenade Aminosyror) – Dessa är Leucine, Isoleucine och Valine. Kombinationen av dessa tre essentiella aminosyror uppgår till drygt 1/3 av skelett muskulatur. BCAA har också den fördelen att den kan användas som bränsle i muskelcellen, eftersom den inte behöver passera lever utan kan gå direkt till muskelcellen.
Den största fördelen för dig som tränar med och intar BCAA som kosttillskott, är att du på ett smidigt sätt ökar proteinsyntesen samt minskar nedbrytningen av muskelprotein. BCAA har också en anti-katabol funktion genom sin nedreglering av de enzymer som bryter ner muskelprotein.

Det har visats att BCAA tillsammans med kolhydrater ökar insulinutsöndringen med 221 % i skillnad mot 66 % med endast kolhydrater. (Manninen et al 2006). En hög insulinhalt (pre workout) understött av höga halter aminosyror framkallat av ett högt proteinintag och BCAA, leder till ökad muskelmassa samt styrka.

Genom att balansera seratonin-produktionen minskar BCAA även trötthetskänslorna och förhindrar mental/ central utmattning. Denna effekt är framförallt viktig i slutet på ett styrketräningspass eller i slutskedet på konditionspasset.

Proteinsyntesen.  Regelbunden styrketräning ger en ökad nettosyntes av muskelprotein, efter ett enskilt styrketräningspass har man uppmätt en ökad proteinsyntes upp till 72 timmar efter passet . Men styrketräning ökar inte bara syntesen utan även nedbrytning av protein och endast i kombination med nutrition erhålls en nettoökning i syntes och således en tillväxt av muskelprotein. (Blomstrand et al, 2006)
 
Jag dricker det under alla mina träningspass och jag tycker det fungerar toppen. Många upplever att de inte blir lika trötta mitt under träningen när de dricker BCAA, de tror jag beror på att musklerna får energi direkt kroppen behöver inte spjälka de.
 
Igår så gjorde jag Aminosyro isglass med cola smak, den BCAA hittar ni här, den är fantastiskt god.
 
Men jag använder själv en BCAA som är 93% och de är denna, päron är min favorit. Ju renare en BCAA är ju svårare är det att få till en god smak, jag tycker dock att denna är jättegod.
 
Men vilken BCAA man väljer är upp till en själv tar man den som inte innehåller lika mycket så får man bara äta mer för att uppnå samma mängd som i den som är renare. Så ta den du tycker är godast!!
 
 
baka, fika, livet, mellanmål, nyttigt, recept, vardag,

Liknande inlägg