Ögonblicket är här och nu!
 Livet pågår här och Nu! 
Livet är alldeles för kort för att göra sen... Jag Lever Nu! 
 
 
När man vill lyckas /utvecklas med något i livet,  träning, konstnärligt skapande, matlagning, eller det man har intresse för. Så kommer man längst på vägen om man söker hjälpa och kunskap av dem som kan. Självklart kan man utvecklas och lyckas om man traggla på själv. Att lära under resas gång, göra misstag, göra om & rätt, den långa vägen. 
Men genom att lyssna eller söka upp dem som kan, spar man tid. Vår tid är värdefull. 
 
Jag är oerhört tacksam för min tränare, Jim Gyllenhammar som har den kunskapen som krävs för att jag ska kunna nå dit jag vill. Jag slipper begå de stora misstagen att testa mig fram själv. 
 
Om du behöver hjälp att utvecklas inom olympiskalyft kan jag varmt rekommendera att ta en titt på han sida www.lyftare.se
 
Jag fortsätter att kriga på med träningen, det går bättre och bättre för mig att träna från höga bockar. 
I går lördag så hade jag toppning i Ryck och Stöt. Det gick ganska bra med tanke på att jag inte tränat några hela lyft från golvet sedan tävlingen. Jag fick dock inga nya PB:n. 
Det blev 67kg i Ryck och 85kg i Stöt. Några irriterande bommar på 69i Ryck. På 90kg i Stöt fick jag blackout och det gick inte. 
 
Tips, drömmar, livet, tankar, träning, vardag,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej