När man är mitt uppe i något har man svårt att se att man utvecklas och blir bättre.
 
Man vill ha de stora "stövlarna" på sig hela tiden...
 
Trots att det känns segt att komma tillbak efter semestern så är det inte inärheten utav hur det kändes efter det att vi kom hem från Uruguay i januari, då hade vi varit borta drygt 4 veckor. Några träningspass med lyftning hade jag fått till, men inte inärheten utav vad jag var van vid. 
 
Det är inte bara styrkan som ändras även kroppen, nu mera är kroppen är mitt verktyg för att ta mig dit jag vill.
När jag började med tyngdlyftning kunde jag bara lägga på "små" vikter. Så fort vi bytte till stora/vanliga vikter kunde jag inte lyfta, flera gånger var det desutom mindre på stången men det gick bara inte. Så sjäklart går det frammåt. SMÅ STEG!
Vi kallade det Brio- leken! små vikter med roliga färger.
 
Denna bild är lite konstlad då vi gjorde brio-leken fullt ut. Men ni kanske förstår poängen. Jag för ca 2.5 år sedan.
 
Idag behöver jag inte längre köra Brio-leken fullt ut!
 
Den menala resan jag gjort under dessa 2.5 år är enorm, är inte alls längre lika rädd för att ta mig ann en vikt jag inte tidigare gjort. Men det är fortfarande en ständig kamp och det kommer det nog alltid att vara.
Men den känslan som finner sig när man klarar ett lyft man inte riktigt trodde på, eller en vikt man länge haft i som mål att passera den kännlan är värd allt slit.
Även fast det inte haglar in nya PB så försvinner osäkerheten mer och mer, jag tryggare och tryggare i det jag gör, jag kan tyngdlyftning!
 
Det är tur att det finns bilder/ foton som gör så att man minns tillbaka, lätt att bara rusa på och tycka att ingenting händer. Men det har hänt otroligt mycket i mitt liv sedan jag började med tyngdlyftning. 
Väldigt mycket skratt och roliga möten med folk man annars inte skulle kommit i kontakt med samt många nya underbar vänskaper.
Vänner för livet!
 
 
   
Idag var det aktiv vila på schmat så jag cyklade 25min körde lite utfallssteg med kettelbell och mage.
Hampus krigade på som vanligt!
 
På kvällen gick jag och Johan ut och åt grillbuffe på Gränden i Eskilstuna super gott, kan varmt rekomenderas.
 

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej