Dag två i Tyskland! Två pass idag med.
Ni ska veta att det inte alltid blir som planerat, de är mycket som man ska ha koll på. Procenträkning och lägga på rätt vikter på skivstången...

Idag på eftermiddags passet blev det helknas. Jag körde ryck och skulle upp till 90%. De gick bra tills jag hade klovat olika på stången. Vilket jag märkte när jag började lyfta. Klovade om och rätt... vilade och gjorde sedan mitt lyft en 2:a det gick bra lite lite efter press på 2:an. Satte mig och vila inför nästa set då jag märkte att jag hade höjt lite väl mycket. Jag hade höjt (10kg) till 90% och var där med klar.... kan man inte räkna rätt blir man av med set och reps! 

Resten av träningen gick bra. Jag och Hampus tävlade i knäböjfram+översätt jag fick 100kg i handikapp... Jag vann!! Blev dock inget nytt PB då jag fegar ur i överstöten när jag passerar 85kg, fan vad jag är feg....

Imorgon har vi alla vila får se vad vi kommer på för skoj då!
livet, mål, träning, vardag,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej